Sprinternship uke 5: Sprint Open House, prosjektinnspurt og Heidis
Publisert: 12. august 2019
Endelig er vi, Emilie og Marte, tilbake på bloggen! Siden sist har det skjedd mye! I tillegg til en lang og god ferie har vi allerede jobbet halve andre periode (!!) og begynner å få et godt bilde på hvordan prosjektleveransen skal se ut.
Som nevnt tidligere handler prosjektet vårt om å analysere alle henvendelser til kundesenteret hos et større reiselivsselskap, for å så foreslå en struktur som skal muliggjøre forbedringsarbeid i hele selskapet. Eksempler på arbeidsoppgaver vi har brukt mye tid på er å snakke med avdelingsledere på kundesenteret og behandlerne som jobber der. I tillegg har vi brukt mye tid på å lytte til opptak av samtaler fra kundesenteret, i første omgang for å forstå hvordan samtalene utarter seg og hva det er kundene faktisk lurer på, og i andre omgang for å teste i hvilken grad kategoriene vi har foreslått fungerer.
Vi har i det siste snakket en del om hva vi tar med oss fra sommerens internship. For vår del har det mest lærerike vært alt ansvaret vi har fått i eget prosjekt. Vi har hatt full styring på alt fra daglige arbeidsoppgaver, som møteledelse og datainnsamling, til å organisere og holde workshop for lederne på kundesenteret. Ved hvert veiskille i prosjektet har vi fått presentere våre funn og anbefalinger for teamet hos kunden, og innspillene våre har blitt tatt godt i mot. En annen ting vi tar med oss videre er erfaringen fra å komme inn som ekstern i et selskap og en bransje man ikke kjenner til. I starten var det litt utfordrende, men med god hjelp fra andre Sprintere som har jobbet med kunden tidligere, kom vi fort inn i det og kan nå (nesten) alle forkortelser og navn på møterom hos kunden.
De viktigste arbeidsverktøyene vi har brukt i prosjektet har vært PowerPoint, Excel og et tegneprogram. Mot slutten av arbeidsperioden må vi innrømme at vi begge er enige i muligens den største konsulentklisjéen av de alle; gode PowerPoint-slides er et veldig effektivt kommunikasjonsmiddel og det kan være ganske gøy å jobbe med!
Denne uken har vi også vært med å arrangere et av sommerens høydepunkt — nemlig Sprint Open House! Med i overkant av 30 flotte gjester, presentasjon fra Lasse, Carl og Eivind, samt oss selv, og god mat, synes vi hvertfall at kvelden ble en suksess og håper alle som var innom er enige! Lasse fortalte om selskapet generelt, Carl og Eivind om hvordan det var å begynne i Sprint som nyutdannet og om et prosjekt de har gjort for Hafslund E-CO, og vi fortalte selvfølgelig om hvordan det er å være Sprinterns!
Ukens høydepunkt — Sprint Open House
Lasse forteller om Sprint, og Peter hadde ordnet Mentimeter om Sprint for gjestene
Med to uker igjen som Sprinterns ligger hovedfokuset på å få satt sammen en god prosjektleveranse til kunden, og samtidig kose oss med de siste ukene hos Sprint, hvor det faktisk kom syv nyansatte i dag! De gleder vi oss til å bli kjent med. Ellers lever vi stadig etter Sprints verdier — denne gangen illustrert ved at vi var nytenkende da vi måtte løse at alle møterommene var opptatt da vi skulle ha siste gjennomgang før Sprint Open House. Da ble det øving utenfor Heidis Bier Bar i 1. etasje i bygget til Sprint.
Nytenkende Sprinterns med siste gjennomgang før Sprint Open House — vi er heldige som har Heidis som nabo!
Ukens gåte: hvor mange Sprinterns trengs for å skru løst et bord?
Vi blogges!
Jonas Haagensen Haga
Konsulent | Leder for Skolerekruttering