CASE:Brødrene Dahl

Forbedring av kundeopplevelse

Prosjektperiode: 2023

Sprint bistod Brødrene Dahl med å få en dypere forståelse av kundenes utfordringer og et helhetlig bilde av kundereisen, for å styrke kundeopplevelsen og identifisere muligheter for videre utvikling.

Bakgrunn

Som en stor B2B-grossist innen vann, rør og avløp, ønsket Brødrene Dahl en bedre forståelse av sine kunders behov og forventninger. Dette var et ledd i selskapets strategi for å bli mer kundesentrisk og å fremme innovasjon.

Foto: Brødrene Dahl

Samarbeid og leveranser

Sprint gjennomførte et innsiktsarbeid, som inkluderte intervjuer og workshops med både kunder og interne aktører for å kartlegge nåværende kundereiser (as-is) og identifisere forbedringspunkter og nye muligheter.

Funnene ble formidlet gjennom en sluttrapport, workshops og en digital visning av kundereisen som hele organisasjonen kunne få tilgang til. Gjennom innsiktsarbeidet ble det identifisert flere sterke innovasjonsmuligheter, med et sterkt forretningspotensiale. Konsepter for disse ble nærmere beskrevet og visualisert, og Brødrene Dahl er i gang med å bygge opp en ny tjeneste basert på dette nå.

Foto: Brødrene Dahl

Sprint og Brødrene Dahl

Samarbeidet mellom Brødrene Dahl og Sprint startet i 2023, og omfatter flere prosjekter også utover design og innovasjon, blant annet innen produktutvikling, teknologi.

I Sprint tror vi på å skape varige endringer gjennom tett samarbeid. Ta gjerne kontakt for en prat om hvordan våre rådgivere kan bistå i ditt neste prosjekt.

Synne  Ray Christiansen

Synne Ray Christiansen

Director | Leder for Design